body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Balklänning frånn USA?

Förretsen, igår ringde en gammal bekant. Jag blev jätteförvånad när hon ringde. Ni vet, sådär så att man börjar tänka "när ska hon komma på att hon har ringt fel och att det är fel emma hon pratar med". Men så var inte fallet. Utan istället hade hon hittat sin drömbalklänning till sin studentbal på den sida jag länkade till i mitt inlägg om balklänningar för ett par månader sedan.

Lite roligt ändå att det är folk som nappar på mina tips. Då bli man ju mer motiverad att ge fler.

Hon undrade nu lite om hur jag gick tillväga med min beställning och ifall det kan tänkas vara någon mer som är intresserad kan jag lika gärna lägga ut informationen här:

Jag mätte mej själv och ovandlade måtten till tum med hjälp av en vanlig tumstock. Sedan tog jag hjälp av måtttabellen som finns på hemsidan för att ta reda på vilken storlek jag skulle ha. Sedan gjorde jag en beställning och betalade med American Express- kort (måste vara ett internationellt fungerande kort). I priset  för klänningen lades då till en avgift på ca 400 kr som visade sej vara en tullavgift. Sedan kom det en bekräftelse via mail (där det i mitt fall stod att min storlek inte fanns och om jag då ville ha en annan storlek, vänta tills de sytt upp en eller avbryta köpet. Jag valde en storlek mindre vilket visade sej vara det bästa jag kunde gjort eftersom den var precis lagom när jag fick på mej den). Sedan skickades klänningen och jag kunde hämta ut den på posten ca fem dagar efter beställningen var gjord. Då fick jag även betala en fraktavgift på 700 kronor.
Jag beställde inga assecoarer utan handskarna köpte jag här hemma.


Det fungerade jättebra för mig så jag kan varmt rekommendera detta till andra som vill vara säkra på att vara ensamma om sin balklänning!

Loralie.com

image441

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback