body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Balkänningar

När det var baltime i juni hade snacket om balklänningar redan pågått i åtskilliga månader innan. Vilka färger, modeller som var finast också vidare. Alla rusade som galningar i alla affärer som kunde tänkas sälja balklännigar och pillade och provade...

Utom jag då. Allt jag pillade på var mitt lilla tangentbord till datorn. Satt och surfade och hamnade tillsut på en sida till ett företag i Texas. Där fanns min drömklänning. Det tog mej inte mer än en kvart från det att jag såg den första gången tills jag hade skickat iväg en köpförfrågan. Fick svar på mailen bara någon dag senare att storlek sex som jag önskat beställa tyvärr var slut och att det skulle ta dem en månad att sy upp den. Då var det i och för sej januari och det var 4 månader kvar till balen. Men frakt från USA - hur lång tid tog den? Så jag chansade och beställde en storlek mindre och hoppades på det bästa.

Och sjuhelvete vad bra det blev. Fyra dagar senare (värsta expressfrakten) och ett par tusen kronor fattigare hade jag den hemma hos mej. Den var toppen. Hade jag tagit den storleken jag beställt från början hade den suttit som en säck, men den här satt som en smäck istället. Jag älskade den och gör fortfarande. Sådär så att man går och provar den någon gång ibland bara för att man känner sej så fruktansvärt vacker i den..

Och hemligheten, att inte berätta något för någon var ju halva nöjet...

image311image312

Sat och surfade runt lite nu och försökte hitta tillbaka till den där hemsidan. Lyckades faktiskt. Nu har de fått in nya prom dresses och min är en av de få som ligger kvar från förra säsongen. Resten rear de ut... Funderar på om jag inte ska beställa hem ett par stycken i förebyggande syfte när det ändå är på rea.

Tänkte den här tills jag gifter mej:image313

Och den här om jag mot förmodan skulle bli bjuden på studentbalen i år. (får väl tvinga min granne att gå med mej eller nåt :p)
image314

Hemsidan heter
loralie.com. Tycker lätt att ni lyckliga som har er studentbal kvar ska ta er en glutt. Det kan ju bli skitfel men sannolikheten är minst lika stor att det blir helt otroligt rätt. Våga!

Kommentarer
Postat av: jessica

Tack för tipset! (: Och för sidan i ditt inlägg till balklänningar. Jag kollar runt lite fortfarande, och har väl hittat några.. Men ingen som jag riktigt fastnat för! Så ska kolla in sidan nu. Din klänning var jättefin!

Postat av: Sofia

Din klänning var verkligen superfin!

2007-10-17 @ 09:11:58
Postat av: Viktoria

Oh den där sidan ska jag kolla in! :)

2007-10-18 @ 18:21:29
URL: http://viktoriatheone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback