body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Bortblåst motivation

Jag kan ju ärligt erkänna att lördagens pluggande inte var det bästa under den här tentaperioden. Nu är det farligt nära sommarlov och Hållfen som är den sista tentan är både tråkigast och svårast. Jag tog sovmorgon och masade mig till skolan vid nio. Fick några timmars plugg innan jag ballade ur och cyklade hem vid tretiden. Jag hade kanske tänkt plugga lite till hemma men det fanns så mycket viktigare saker att göra.

Till exempel storstäda badrummet. Sortera alla skåp och torka ur dem. Torka alla väggar och golv. Göra rent vattenlåset under badkaret (kräksvarning) osv. Det tog nästan hela kvällen. Och när jag var klar var jag skithungrig så jag bakade scones och lagade matlåda till söndagen.

Och nu sitter jag här, det är söndagmorgon klockan är strax efter nio och jag borde verkligen plugga, och funderar på om jag inte ska ge mej på köket och köra samma process som i badrummet. Det är verkligen vrålskitigt....


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, så det finns fler som hittar alla möjliga kryphål för att slippa plugga ;) Men det är sant. Det är alltid då man kommer på alla "måsten". Organisera om garderoben och städa bland sminket gör man ju också alldeles för sällan...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback