body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Första dagen på jobbet

Efter gårdagens födelsekalas nummer 2 så tog jag och min karl vårt pick och pack och åkte till till finspång. Nu när båda jobbar här orkar ingen pendla så vi flyttade helt enkelt hem till mamma och pappa igen.

På kvällen hade vi reunion med världens härligaste gamla finspångstjejer. Hur kul som helst och när vi ses så känns det som om vi aldrig varit ifrån varandra. Så ska det va! Vi gav varandra uppdateringar om livet och pratade gamla minnen innan jag hojjade hem vi halv elva tiden för att orka upp till dagens jobb.

Imorse var jag på jobbet klockan 8 och fixade passerkort och sedan gick jag upp till min avdelning och blev jättevarmt välkomnad. Jag har inte varit på denna avdelningen innan så det var jättekul med nya människor och nya arbetsuppgifter. Verkar väldigt givande och lärorikt!!

Nu är jag hundvakt åt lill-röv och Della när mamma är på middag. Tänkte slänga in hundarna i bilen och sticka upp i skogen en vända i duggregnet. Kanske ska tvinga med pappsen också så man får lite mänskligt sällskap. Folk tittar så konstigt på mig när jag går och pratar med hundarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback