body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Nyårslöfte

Mitt nyårslöfte är att försöka bli bättre på att laga mat. Och jag har därför satt upp målet att lära mig en ny maträtt i månaden. Alltså 12 maträtter under 2010. Det känns rimligt.

Jag startade igår. Då skulle jag laga chilli con carne för första gången. Inget fusk med inlagda bönor på burk inte. Ska det var ska det va ordentligt.

Utvärdering av chilli con carne:
Trots att jag lade bönorna i blöt en hel dag och kokade dem enligt den angivna tiden blev de lite hårda.
En del var helt okej men en del var fortfarande som små stenar. Men eftersom jag ändå är van vi att sitta och peta och sortera min mat så hade jag inga problem med att pilla bort dem. Och resten blev faktiskt jättegott. Kanske lite mycket bara. Det räcker nog månaden ut...

Och mätt som satan blev man. En riktig proteinbomb med alla bönor och dessutom köttfärs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback