body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Tandläkaren och skolstart

Idag börjar skolan igen. Men schemaläggaren var sjysst och gav oss sovmorgon till klockan 15.



Men den lata förmiddagen lades snabbt i beslag av min tandläkare som tyckte att jag skulle komma dit klockan 13. Jag vet inte vad jag ska göra där men nåt bra är det säkert. Om inte annat ska de få ta en titt och beundra min nya fina visdomstand som började växa i våras men som sedan tyckte att det räckte och nu ligger gömd till hälften. Det är inte många som kan stoltsera med en halv visdomstand.



I eftermiddag drar alltså skolan igång med en föreläsning i konstruktionsmaterial och en försläsning i eltekniska system. Det är alltid lite spännande med första föreläsningen i en kurs. Man bildar sig en uppfattning om hur kursen kommer bli. Min uppfattning på samtliga kurser de senaste åren har varit:


"Jaha. Det här låter ju inte skitintressant direkt. Vad ska jag kunna det här för? Aja, jag har inget bättre för mig och det är säkert bra till nåt.." 
Men så har det blivit ganska bra ändå. Även om jag fortfarande inte riktigt förstått poängen med vissa kurser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback