body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Resa till solen

Tjoho. Resa till solen och värmen, på cran canaria, inbokad den 29 oktober - 5 november.  Första veckan i nya läsperioden så jag borde inte missa något i skolan som inte går att ta igen, typ labbar.

Hotellet mammi bokat skulle visst vara nybyggt och ha fem stjärnor med ett extra plus. Är mycket nyfiken vad det där sista plusset innebär. Skönt att komma iväg och lata sig, sola bada och äta gott (läs normal svensk mat).  

Mamma var inne på att släpa med mig och pappa till förenta arabemiraten eller oman. Icke. Då åker jag hellre till gran canaria för 14 gången i mitt liv. Varför prova något nytt? Dessutom är det så konstig mat på sånadära ställen. När vi var i egypten åt jag inget på en vecka. Jag vill ha vanlig mat. Och grönsaker. Och kalles kaviar. Det har de på supermarketarna på gran canaria... Sen har jag alltid med mej hårda makaroner i en påse. Det överlever man många dagar på!

Ska i alla fall bli härligt att följa med mammi och pappi  - som när man var liten. Inget ansvar. Allt fixat och betalt. Jag ska bara glida med och läsa pocketböcker på en solstol.
 
De hade visst spa på hotellet också så jag kan tänka mej massage också om solen går i moln någon stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback