body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Oromantisk så det heter duga

Jag är nog världens mest oromantiska flickvän. Är det dåligt? Jag uppskattar bara inte de där verkligt romantiska grejerna som andra tjejer verkar göra. Typ blommor. De vissnar bara. Eller de där små chokladpluttarna med gojs i. Uä. Då är popcorn eller rå potatis mycket godare.

När jag och min karl firade 3.5 år i våras skulle vi gå fin resturang. Vi var där i ca 35 minuter sedan hade jag ätit upp och tröttnat på stället. Efterrätt var det inte tal om - vit chokladmousse med fruktsallad. Icke. Vi åkte till hamnen och hoppade på flytbryggorna och käkade TopHat istället.

Eller alla andra romantiska gejerna som folk gör. Jag tycker att det är romantiskt att ha roligt ihop. Inga mesiga solnedgångar utan lite fart istället. Typ släppa ut kossornapå grönbete på min svärfars gård. När man springer där och viftar och försöker få kossejävlarna att springa åt rätt håll och på andra sidan flocken springer min karl och gör samma sak. Det är romantiskt. Eller hoppa studsmatta på kreta tillsammas med  massa barn å åldern 3-6 år. Eller åka pulka och grilla korv i backen när det är 10 minus och snöstorm. Det är sånt man minns.

Den enda romantiska (enligt traditionella berepp) jag minns, var när jag och min karl skulle försöka äta glass och titta på vattnet och solnedgången, och det kom massa måsar som vi började kasta glass på. De var helt vilda. Åt som gamar. Det var kul.

Anledningen till att jag kom på detta ämne var att vi firar 4 år om två månader och jag funderar på vad vi ska göra då. Åka till och käka på Max i Kallerstadrondellen kanske. Det är gott.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback