body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Jag är en sjuhelvetes talare..

Har blivit ombedd att berätta om min syn på studierna inför ettorna på Maskinsektionen nu på onsdag. Det skulle visst vara jag och två personer till från trean och fyran som skulle komma dit. Tror att ettorna har någon sådan där studievägledningsdag med syon och med lite alumner som kommer och berättar vad man kan göra efter utbildningen osv. Men av egen erfarenhet så känns det ganska avlägset att börja jobba när man bara går i ettan/tvåan så jag tycker att det är jättbra att de tar dit några studenter ifrån högre årskull för att berätta om sina upplevelser..

Jag ska bara prata i 5 minuter så jag får välja ut det jag tycker är viktigast och berätta om.

Jag tänkte välja att lägga fokus på fördelarna med att plugga tillsammans med andra samt ge dem lite tips hur man kan lägga upp arbetet - att det kan vara en bra idé att ha som mål att vara i fas och gå på alla schemalagda lektioner och föreläsningar. Och det viktigaste. Att peppa varandra och inte ge upp. Även om man inte fattar ett skit så fortsätt kämpa! Det lossnar alltid i tenta perioden. Man kanske borde döpa om den till Aha-upplevelse perioden...

Jag tycker sånt här är jättekul. Jag älskar att tala inför folk. Kul att bli tillfrågad om att göra detta, då måste ju någon någon gång tyckt att jag varit bra på att prata inför grupp. Jag tycker själv att jag är en skitbra talare!
280 pers är inga problem.

Jag kanske ska sikta på att bli landshövding. Det tror jag att jag skulle vara bra på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback