body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

14 godisbitar är godare än 25 godisbitar

Lämnade tillbaka väskan i stan. Köpte 14 bitar lösgodis som jag omsorgfullt valde ut i godisaffären. Jag var nog där inne 10 minuter och valde innan jag tillslut hade bestämt mej. Det blev 2 fiskar, 2 snäckor (ja, jag vet att de smakar likadant!!), 2 sodapops, 1 ferarribil, 3 sura colanappar, 2 små gelepluttar vad de nu heter och 2 djungelvrål. Åkte hem, la mej i soffan och tittade på gossip girl och njöt av mina små godisar.

Är det bara jag som har reflekterat över att när man har en begränsning på hur många man får äta så blir det så mycket godare. Det är skillnad när man liksom köper en stor påse och bara ligger och trycker i sig godis. Då njuter man inte. Då äter man bara. Men när man bara har 14 st små  futtiga bitar så måste man ta vara på dem och äta dem långsamt och njuta mer... Erkänn att jag har rätt?

När jag hade degat i soffan framför de tre första avsnitten av säsong 1 av gossipgirl hade jag massor energi till övers och gav mej ut på en halvmils löprunda. Riktigt skönt. Spurtade på slutet så jag brakade ihop i hen hög utanför porten så granntanten trodde jag höll på att dö vilket jag också nästan gjorde. Nu har jag duchat och funderar på om jag ska se ett avsnitt till av GG innan jag hojjar bort till Stenen på tjejkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback