body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Måndag

Ujuj. Skola 9-12 och 15-17. Tog mej drygt 20  minuter att köra hem med bilen nu på kvällen då det bivit akut snökaos. Hade gått fortare att cykla.

Har käkat lite kvällsmat. Kollade mailen och såg att morgonförläsningen imorgon var inställd. Skönt. Bara en lektion mellan 13-15 så kan jag tenta-plugga resten av tiden. Blir förhoppningsvis några timmar plugg till ikväll också om jag kan ta mej i kragen och packa upp böckerna. Har kört matte hela helgen och tänkte fortsätta lägga fokus på den några dagar till innan jag går över till mekaniken. Mattetentan ligger nästa onsdag och mekken på lördagen samma vecka.

Ska lämna bort Myran, till våra vänner som ska vara hundvakt under resten av veckan, imorgon eftermiddag. Mest för att hon ska träna på att inte vara som ett plåster på oss hela tiden och för att jag ska kunna plugga i skolan och inte behöva sitta hemma. Hitills har vi ju nästan bara pluggat i grupp inför tidigare tentor men nu har jag suttit en del ensam i helgen och så, och det är faktiskt ganska skönt också på ett sätt. Då måste man tänka helt själv utan att resonera med någon, och jag tror kanske att vissa saker sätter sig bättre i hjärnan då.

Det ska i alla fall bli väldigt intressant att se hur det ska gå för lilla Myran att vara tillsammans med en annan (inte helt främmande men ändå) familj i några dagar. Jag har förvarnat dem att de kanske får använda öronproppar ifall hon piper konstant.

Fan vad det snöar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback