body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Sommaruppdatering: Islandshästar

Nu är äntligen solen tillbaka och de senaste dagarna har jag spenderat på altanen, i sjön och i båten. Härligt!

I söndags åkte vi hem till Finspång ett varv för att vattna blommorna, lämna av Della och jag och min Karl skulle även gå på födelsedagskalas och leka med hans småkusiner och äta tårta.

Tidigt på måndagmorgonen åkte vi till Omberg för att rida islandshäst! Mamma hade fått det som födelsedagspresent av några goda vänner till familjen så tre av dem, jag och mamma red en tvåtimmarstur runt omberg. Jäklar vad härligt det var. Och de var inte fega med tempot heller. Massa tölt och en hel del, mer eller mindre, panikartad galopp (min häst var rena rama energiknippet mammas häst var raka motsatsen) Åh vi hade så himla roligt och jag hade ont i röven i två dagar efter den där ritten. Vädret var toppen och utsikten var jättepampig ut över vättern högt uppe från omberg.









På måndag eftermiddag när ridturen var slut, alla hade fikat och återhämtat sej packade vi in oss i bilen och åkte direkt till stugan och här har vi varit och njutit sen dess...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback