body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Underbar jul

Två av tre julfiranden är klara. Det sista återstår idag ute hos min karls far i Hällestad.

På riktiga julafton körde vi i min familj samt min karl, vår årliga turné. Först inleder vi att iförda pyjamas slita upp våra paket här hemma. Mycket god utdelning i år. Min karl hade verkligen gått in för det och styrt upp en så jävla fin present till mig!


I vår familj har inte granen så hög prioritet. Man har den mest för att lägga klapparna vid. Därför styrde jag upp en väldigt liten version i år.

Vid lunch drog vi till Örebro. Till faster, kusin, farmor och en jädra massa katter, hundar och ponnysar. Enormt julbord och vi åt så matkoman infann sig lagom till Anka. Anna Anka. Men hon var fördjävla tjatig så vi zappade tillbaka till Kalle Anka efter bara några minuter. Sedan kom tomten och tog en kaffe med oss innan han skulle vidare.




Sedan vidare till mormor och morfar. Karl- Bertil Jonssons jul och därefter julbord nummer 2 och julklappsutdelning. Cash och en kakform med avtagbar kant blev skörden. Och mitt på julaftonsnatten bar det av hemmåt igen.

Igår på juldagen firade vi med min karls mor, ytterligare ett julbord och paket. Väldigt mysigt måste jag säga. Eftersom vi skulle gå ut på kvällen och jag skulle ha världshistoriens tightaste klänning åt jag med måtta. Mycket lyckat. Det var i stort sett första gången som jag mådde bra efter ett julbord. Brukar alltid föräta mig annars.
Även här blev det lite söta paket, några böcker, några skålar och lite mer.

Blev sjävklart utgång på Hotellet och hela kvällen var förjävla rolig. Först hos Amanda med tjejerna. Massor av vin och tjejsnack sedan till hotellet där jag, efter att ha pratat ihjäl mig med alla gamla vänner och bekanta, dansade tills benen inte bar mig längre.

Idag på annandagen måste jag säga att jag mår över förväntan. Har varit vaken sedan 07.30 (?!) och har matat min utänjda magsäck med frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback