body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

En dag utan flyt.

Jag tog mej aldrig till skolan helskinnad. Jag tog mej aldrig till skolan över huvud taget i ondags för cykelhelvetet satt fast. Jag låser alltid fast cykeln i stället och låset hade frusigt igen i de där äckliga minusgraderna som jag tiigare varit så lyrisk över...

Fi fan. Jag var så arg. Tillslut efter mycket blod svett och tårar insåg jag mej besegrad av djävulen och gick in och kastade mej i soffan. Där blev jag liggande tills pappa ringde och var i linköping på möte och frågade om han skulle hälsa på en sväng. Då hade jag tjurat i soffan hela dagen och insåg att jag kanske var lite varm. Snarare genomsvettig fast det var flera timmar sen jag härjade med cykeljäkeln. Då hade jag fått en herrans massa feber också. Så pappa svängde förbi och plockade upp lilla ynkliga mej och tog med mej hem till Finspång.

Nu sitter jag här i sidenpyjamas, är sjuk och försöker begripa något av fysiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback