body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Åt helvete med tentaångest.

Ibland är det sjukt jobbigt att plugga. Oftast är det slappt och så kommer perioder som denna då man står upp över öronen i plugg. På ett vis är man alltid ledig och på ett annat vis är man aldrig ledig. När man jobbar på riktigt blir det en mycket konkretare gräns mellan arbete och fritid. Den saknar jag ibland.

Det är en väldigt konstig livsstil att plugga och man måste bygga upp en metod och teknik som gör att man pallar med allt. Annars är känns det väldigt lätt att allt bara svämmar över och det går åt helvete.

Jag har en sjuhelvetes tentaångest. Det vet alla som är i min närhet när tentorna närmar sig. Denna tenta-p har jag bytt lite taktik. Jag tänker inte ha nån tentaångest den här gången. Min plan är att vara lite mer laid back. Ta det lite lugnare. Fika lite oftare och lite längre och ha en djupare koncentration när jag väl pluggar..

Och vad spelar det för roll. Man får ju göra om tentorna hur många gånger som helst. Vad gör det om jag kuggar? Det försöker jag intala mej själv vilket inte är så lätt eftersom att en kuggad tenta för mig är lika med jordens undergång. Typ i alla fall. Men fan. Det kan väl inte vara så jäkla svårt att coola ner lite?

Kasta tenta och prestationsångesten åt helvete och njut av att det är sjukt roligt att plugga. Så vafan ska man brådska igenom det på fem år för? Kuggar jag lite tentor nu får jag ju vara kvar i det här livet mycket längre. Jobba kan jag göra några år innan jag plir pensionär! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback