body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Nollep sammanfattning

Åh. Oj. Jisses. Nollep är slut och igår blev de små nollan upphöjda till ettor på sin sista sittning som nolla i nolle-p.
Nu får de klara sig sjäva. Jag har dock inte varit den bästa faddern som jag planerat då jag dels har haft massor av aktiviteter tillsammans med EMMA-styret och dels lyckats bli karateförkyld och därförtagit det lite lugnt på lediga stunder.

Men det blev i alla fall en finsittning på konsert och kongress, då vi i EMMA-styret också gycklade för första gången för nollan och gjorde succé med våra gyckel! Kul att de gillade dem! Vi har gycklat vid ytterligare några tillfällen under nollep. Bland annat för teknisk fysik och industriell ekonomi. Massa cred ifrån alla håll och sånt är alltid roligt.

Min fadderkompanjon Oliver


Små nollor Kalle och Anton

Nollan Henrik och han som har ett namn som är jättesvårt att säga - ännu värre - stava till, haha




Det blev också en mattestuga för att hjälpa nollan att komma igång med matten. Min hjärna var inte riktigt igång efter sommaruppehållet, men lite kunde jag nog bidra med i alla fall. Om inte annat så bidrog jag med att äta upp fikat som nollan blev bjuden på..

Vad har vi gjort mer? Jag var med på en av två förfester utomhus i Ryd i katastrofalt spöregn. En annan kväll bevittnade jag ostkakskrig i Munchenhoben tältet på nollans fest för faddern (den kvällen var sjukt rolig).

Erik har roligt


Man kan ju utläsa av bilderna vart kvällen var på väg. Hah, Madde, stenen och Oliver.

Mickis och Sofie

Underbar skärpa på bilden. Linus, Niklas och Eva

Christoffer, jag, mitt hår, Anton och Markus



Vi i EMMA-styret ordnade en ost och vinkväll för tjejnollan i lördags, som det var en del förberedelser inför men som blev riktigt lyckad.

I söndags var det en ganska vild vikingaphest,  för oss aktivia i M-sektionen samt tekfak-phadderierna, ute i skytte-c. Roligt och lite urballat förstås - som det ska. Jag skippade MunchenHoben i år. Krängde min biljett istället.

 Vi hjälpte också till och ordnade mat inför gasqeologiföreläsningen i onsdags. Föreläsningen går ut på att man ska ordna som en liten sittning och sedan ska ett gäng personer visa hur det ska gå till på en sittning - eller snarare hur det inte ska gå till!

Blev ingen vidare kronologisk ordning på alla dessa aktiviteter men det är så mycket att komma ihåg från de här två veckorna så vilken av dagarna det hände har hjärnan liksom prioriterat bort att komma ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback