body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Chokladkaka


image640

Urth Caffe hängde vi på vid ett flertal tillfällen under vår vistelse i LA. Världens godaste kyckling och broccoli-paj hade de! Gjorde vid ett tillfälle även ett försök till att beställa en cookie. Det var en pytteliten mexare som tog upp beställningarna (jag lovar han var lika kort som mej!). Tyvärr gick det inte så bra för honom, och ännu värre blev det när jag kom och krånglade. 

- What kind of cookie is that? (pekar på en kaka som liknar en typ havrekaka, skymtas bakom mitt glas på bilden)
- Eeem. (lång betänketid) It is a chocolate-cookie!
- Really?
- Yes!
- But it doesn't look like chocolate-cookie.

Tystnad. Den lille mexaren slår handen för munnen och ser jätteledsen ut och utbrister. 

-   Oooh. I'm so sorry. I forgot the name so I just said it was a chocolate-cookie because it was the only name I remebered...
 
Stackarn, jag köpte kakan ändå. Den var inget vidare om jag ska vara fullt uppriktig. Inget emot chokladmoussen jag fått på den italienska resturangen en av de tidigare kvällarna i alla fall..

Kommentarer
Postat av: Anna

Välkommen hem gumman!
Vi får höras någon dag framöver när du landat ordentligt och ta en liten update tycker jag =)
Har iallafall saknat dina inlägg, blogg.se blir himla mycket tråkigare utan emmanea!

PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback