body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Valpkurs

image569Var på valpkurs med lill-Merc igår. Var ju så härligt väder så jag tänkte inte på att ta på mej så varma kläder, vilket jag snart fick ångra. Jag var hyggligt varm den första kvarten men de resterande 75 minuterna var de kallaste jag upplevt i mitt liv!

lill-Merc var i alla fall jätteduktig. Först fick hundarna hälsa på varandra, det var lill-Merc, en gigantisk golden-kille och en liten vinthunds-tjej. Sedan fick vi börja träna på lite olika övningar. Mercan skötte sig exemplariskt, kan beror på de köttbulle-bitar jag pepprade henne med hela tiden.

Måste nog säga att hon var bäst i gruppen. Golden-valpen ville bara leka och bråka och vinhunden var så rädd så att hon bara stod med svansen mellan benen och  dregglade och vägrade äta något godis överhuvudtaget. Alltså var lill-Merc bäst!

När vi kom hem fick jag ta ett varmbad i en och en halv timma för att tina upp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback