body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Stor-bloggare

Det är mycket snack om bloggare just nu. Blondinbella dyker upp på tv4 nyheterna och snacket runt stor-bloggarna i media bara ökar.

Vad är det som gör stor-bloggare till storbloggare?
Den enda jag faktiskt förstår uppståndelsen kring är
Blondinbella. Hennes blogg är verkligen outstanding. Massor av variation från allt mellan läppglans till politik. Hon har mycket åsikter, är självgod och det går bra för henne. Precis det människor vill läsa om. Och kanske bli avundsjuka på.

Men när det kommer till andra uppmärksammade stor-bloggare som tex Kenza är uppmärksamheten inte lika självklar. Visst, hon är snygg, har smala ben och är fotomodell, en chihuahua-valp och massa kläder.  Men resten då, själva blogg-inläggen är ju inte sådär så att man jublar. Ganska tråkiga faktiskt. Men lik förbannat sitter man där och läser.

Stina-Lee då? Hon verkar vara den vettigaste av alla tjejerna, enligt mig. Kanske för att hennes liv verkar vara mest likt mitt.  Lite lantis, gillar djur och sin pojkvän...

Det var bara för att nämna några av de jag själv läser. Men jag undrar liksom, vad gjorde de som fick deras bloggar att bli så stora? Hur hittar läsarna dit? Och vad är det som gör att de stannar? Och borde det inte vara jävligt läskigt att veta att lika många personer som det bor i hela Finspång läser deras blogar varje dag. Det skulle jag ha tyckt.

Tacka vettja det småskaliga bloggandet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback