body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Projekt Gå till Rom

Hann visst inte med ett endaste litet inlägg igår. Hade fullt upp precis hela dagen. Först var det en form av information för den stora grupp som vår avdelning tillhör. Vi hade hört att det skulle bli en uppstart av ett projekt men inte så mycket mer.

image574När vi kom dit visade det sig att vi skulle vara med i en tävling. Gå till rom hette den. Varje avdelning blev ett lag och varje person fick en stegräknare och ett inlogg på sidan tappa.se och nu ska vi gå som fasen. Aktiviteter som inte går att räkna steg i som tex bodypump och cyckling får man omvandla till steg på tappa.se'e. Första laget till rom vinner!

Om man ska hinna till rom på utsatt tid krävs att man går minst 9 000 steg om dagen. Men jag slutar ju den 30 maj så om jag ska hinna dit innan jag slutar måste jag gå 25000 steg om dagen. Känns ganska orimligt men man kan ju alltsd satsa på åtminstone 13 000 steg om dagen..

Som motvering och uppstart hade de bjudit in Göran Kropps ex-fru (eller vad säger man, änka?) Renata någonting. Hon har bestigit Mount Everest och rundat de nedre sataterna i USA på cyckel och kajak. Riktigt intressant att höra på henne. Men jag kan inte riktigt släppa att man måste vara lite knäpp i huvudet om man gör något sådant.

Det bästa hon sa var;
- Man kan nästan allt, bara man vill, vågar och satsar.

Så nu jävlar ska vi gå utan helvete. Igår gick jag 5000 mellan 12 och 16. Så omöjligt är det absolut inte omöjligt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Renata Klumska. ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback