body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Ingen ny Mercedes

Ingen kommer någonsin kunna ersätta vår Mercedes men alla hundxperter, uppfödare och veterinärer som jag pratat med och som har stöttat oss säger samma sak;

Var ledsen. Bevara alla minnen. Men vill du ha en ny valp så finns det inget att vänta på. Det kommer aldrig bli  en ersättning för Mercedes men det kan bli en ny unik valp att älska.

Först tyckte jag att det var en hemsk tanke. Vaddå en ny hund? Jag vill inte ha nån ny hund. Jag vill ha Mercedes!
Men allt eftersom dagarna gått och verkligheten blivit klarare förtår jag vad de menar. Det är tomt. Något så fruktansvärt. Och även om jag inser att jag inte kommer få tillbaka Mercedes för allt i världen så finns det nu ett nytt litet utrymme i mitt hjärta för en ny valp att älska.
 
Därför kommer vi att, om allt går som det ska, hämta hem en ny valp - Myran. Det är inte Mercedes, men en väldigt lik valp men med en helt unik personlighet som vi kommer älska och förhoppningsvis få många härliga år med.


Jag känner stor saknad efter Mercedes och kommer säkert att känna så länge framöver. Men nu känner jag också en längtan och iver att få hämta hem lilla Myran och se henne utvecklas till en egen, men lika fin och underbar individ som Mercedes var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback