body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

När är lägenheten klar?

Svar: Nästa fredag tydligen.

Gulp. Pratade med hanverkaren förut som meddelade att nästa fredag går han på semster och då räknar han med att vara klar med allt och inte behöva komma tillbaka mer.

Öh. Okej. Så om vi vill ha några golvlister så får vi lägga på ett sjuhelvetes kol nu.
Planerna om en helg i stugan sprack direkt. Nu är det stenhårt jobb fram tills nästa torsdag som gäller. Då måste allt vara tapetserat och klart.

Men jag måste ju erkänna att jag som vanligt blir mycket mer taggad att anstränga mej om jag har en deadline. Nu jävlar ska här tapetseras.

Fredag: Måla fönsterkarmar och element samt kasta ut massa skräp för att få plats.
Lördag: Tapetsera kök (är inte så många våder att sätta men likförbannat så krångliga)
Söndag: Riva tapeter i hall och måla garderober
Måndag: Tapestera hall
Tisdag: Göra klart hallen och börja riva ner tapet i vardagsrummet
Onsdag: Måla fönster  och börja tapetsera i vardagsrummet
Torsdag: Tapetsera klart vardagsrum
 

Pjuh, ser fram emot en arbetsam vecka. Till saken hör att jag och min karl tidigare bara tapetsrat en enda gång och kan knappast betraktas som rutinerade tapetsättare. Tur att vi har valt tapet med skitkrångligt mönsterpassning i alla rum. NOT!

Ja just det, måste hämta mitt lass med möbler som jag beställde igår också. Jag lovade att göra det i början av nästa vecka. Skitbra. Det kommer jag säkert ha tid med. Jag som måste lära mej köra med släpkärra innan dess också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback