body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Lägesrapport

-hm- Sommaren är ingen bra tid för uppdatering. Särskilt inte när man är ledig och har massor av planer hela tiden.

Igår lyckades vi i alla fall få hem soffan och köksbordet från Nordic och baxa in lägenheten. Eller jag behövde inte baxa så mycket då mitt knä har ballat ur lite (fått några gigantiska pilleruller av doktorn igår som tydligen ska hämma inflamationen som bildats), så jag var mest arbetsledare och pekade vart mina starka karlar skulle ställa grejerna...

Idag blir det ytterligare en sväng till Linköping och lägenheten, som faktiskt börjar ta form nu. Klart nu är köket (installation av diskmaskin och kylskåp och spis samt tapetsering kvarstår). Klinker på hallgolvet blev färdiglagt igår. Badrummet är nästan helt klart sånär som uppsättning av lite skåp, installation av tvättmaskin och torktumlare och framdragning av el till taklampa och en handukstork saknas visst också där. Lilla toan jobbar de för fullt med och borde bli klar innan fredag. Sovrummet tapetserade jag och min karl i helgen och det blev VRÅLSNYGGT!  Arbetsrummet blev klart redan förra helgen så mamma var med och hjälpte oss där är dessutom golvet lagt så det rummet kan betraktas som helt klart. Vardagsrummet är bara ett enda stort kaos just nu med alla hantverkargrejer och material som de använder. Det kommer nog bli det sista vi gör innan lägenheten är klar.

Min karl har ju redan börjat på sitt nya jobb i Linköping så för hans del kan vi flytta in så fort det är beboligt (dvs när kyl och spis är installerade) men troligtvis kommer han att ha några veckors uppehåll bland annat för en vecka på öland där han jobbar som fotbollsledare, så själva flytten kommer nog inte bli förrens tidigast vecka 31.

Det var senaste läges-uppdateringarna. Har som sagt en del att pyssla med men jag ser fram emot att få lägga in bilder och visa allt när det är klart om ett par veckor!

Nu ska jag slå en signal och sjunga "jamåduleva" för någon som fyller 21 idag!

Kommentarer
Postat av: sanna

oh du måste lägga upp bilder när lägenheten är klar sen, är nyfiken:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback