body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Projekt Naturdiet

God morgon!

Måndag igen då. Jag och Mercan har haft svåra sömnproblem inatt  då vi saknat vår älsklingskille som åkte tillbaka till Stockholm igår igen.

Började med 2008 projektet igår vilket handlar om att bli mer fit (vems nyårslöfte gör inte det?) men nu har jag en hårt utarbetad teknik:

Nu och fram tills nästa fredag så är det
naturdiet som gäller. No food. Just the pulver och soppor och måltidsbars som erbjuds. För att jag inte ska svätla ihjäl har jag lagt till en egen regel som obegränsar intaget av frukt. Denna 12 dagarsperiod ska förhoppningsvis skrämma så mycket slag på mej att jag aldrig någonsin kommer vilja gå igenom den igen -  vilket är exakt det jag är ute efter. Siffrorna på vågen spelar inte så stor roll utan det är utmaningen och rädslan för att behöva uppleva det igen som är grejen. Då kanske jag kan begripa att om jag inte håller mej till sunda vanor så kommer jag behöva återuppleva detta...

image437image438image439

Detta blir ett mycket intressant experiment. Begriper ju att jag inte kan gå ut stenhårt med Aktiv-träningen när kroppen får så lite energi så det får bli promenader och kanske något löpvarv så länge.

Till saken hör att jag gör detta tillsammans med min kära Mammi. Jag tycker mej själv vara en bra push till henne så att det ska gå lite lättare. Men hon öppnar ju inte så bra med att bjuda på blåbärspaj ikväll när hennes venninor kommer på middag. Hur ska hon kunna motså det. Morotskaka hade väl varit ett bättre alternativ - det låter ju i alla fall nyttigt.

Lite jobb att göra! Uppdatering senare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback