body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Morgonpromenad med MERCEDES.

God Morgon! Tänkte att jag och Mercan skulle ta en kort, långsam vinter-morgon promenad. Det gick inget vidare.
Om någon såg en liten sak med för tor jacka och stora skor med röd näsa springande längs Bönnern vrålandes..

- Din satans lilla råtta. Kom hit på en gång. Jag ska dra dej i svansen när du kommer tillbaka (förbannat, flåsande tonläge)..

- Men snälla lilla. Kom hit. Jag bara skojade. Du får en köttbulle om du kommer (gråtfärdigt, flåsande tonläge)


... Så var det bara jag som försökte gå ut med min hund utan koppel. Hundfan ville ju inte alls gå, så hon vände och sprang ehlt enkelt hem. Och hon är jävligt snabb för att vara så liten. Och jag är jävligt långsam och har bihåleinflammation.

När jag väl kom hem så stod hon där på trappan och såg mycket nöjd ut. Jag gav upp och gick in, och nu sitter jag här och svettas och mercan studsar här brevid och kan inte förstå varför matte är så tjurig. Vi som hade så kul i skogen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback