body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Mäklarskadad

Som jag nämnde tidigare så anmälde jag ändå mitt intresse till mäklarna på två av lägenhetrna jag var och tittade på i söndags. Idag är det dags för budgiving och dte är rätt roligt faktiskt, även om man inte är med och budar bjuder själv (än?!)
 
De stackars mäklarna får messa som fan för att få ut alla nya bud till alla som anmält intresse. Vill man höja så får man kontakta mäklaren och så messar han ut det nya budet till alla. Riktigt kul. Än så länge är det rätt lugnt, 2:an har fått ett bud på 25000 mer än utgångspris, men den är jag ändå inte intresserad av så det kvittar.
Det är 3:an som spelar roll för mig. Om den får massa bud skiter jag i att gå med. Det är ju om den blir utan bud det börjar bli intressant. Då kan man ju få chansen till en bra affär.

Annars så finns det fler bra alternativ. Har hittat en gigantisk 2:a som också kan vara en möjlighet.

Det är en del jobb med det här kan jag lova. Det är ju inte bara att åka och köpa. Det ska räknas ut månadskostander utifrån utgångspris och eventuell höjning. Vissa säljer lägenheterna billigt då månadsavgiften är högre. Men då måste man ju räkna ut den faktiskta månadskonstanden med ränta och tjosan för att kunna jämföra med en som är jättedyr men har låg månadskostnad..

Gash. Ni hör ju själva. Jag har blivit skadad.
Ringer titt som tätt till min privata rådgivare som redan bor i Linköoing och pluggar den linjen jag ska gå och frågar:

- Kan man bo i T1 eller blir det för långt till skolan då?
- Vad äre för folk i Valla då, är de mobbade?
- Vad betalar du i månaden?
- Var den nån som inte fick tag på någon bostad i din klass?
- Får man måla om väggarna rosa och taket orange i en hyresrätt?
- Får man tälta i skogen vid universitetet om det kniper?
- Vilken pizzeria är bäst att bo närmast?
- Vart festar man, bölir det långt dit om man bor i....?

Han svarar mycket vänligt på de flesta frågorna. Ibland svarar han även välnligt att jag är dum i huvudet och kommer bli mobbad var jag än bor om jag fortsätter ställa sådana frågor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback