body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Mail på engelska

Ibland så gör slumpen mej nervös. Som idag till exempel. 

Igår var vi tjejer som ska åka till USA tillsammans hemma hos Magda och pratade lite skit och såklart rätt mycket om resan. Vi kom fram till att pratet på engelska borde gå ganska bra men att det är helt sjukt svårt att skriva, till exempel sms, och få det att låta bra. Jag fick i alla fall knäppen igår kväll och ställde om min telefons meddelande-språk till engelska och drog igång och messade för fulla muggar, bara för att se om jag klarade av det. Hade tänkt försöka öva nu inför resan så man känner sig säker och vågar köra på när man väl kommer dit.

Så jag och pappa (som just nu är i usa) messar bara på engelska nu.

I vilket fall så kom en kollega in till mig nu och bad mej om hjälp. Hon ville att jag skulle skriva ett mail till en tysk-gubbe och meddela att vi eventellt vat intresserade av att gå med på hans förslag men behövde ytterligare material för att kunna göra en bedömning.

Gash. Nu är det koncentration som gäller. Bu är det inget futtigt sms till pappa längre, utan till en tysk chef som inte förstår svengelska.  

Och jag som bara hade VG I svenska A och B. Hur fan ska detta gå?!

Jag hade ju bestämt mej för att öva, men nu lades nivån upp lite högre helt plötsligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback