body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Lägenhetsköp-snack

Svar på kommentar ang. lägenhetsköp.

Utifrån min egen uppfattning så är det viktigare att komma närmare universitetet än city. Jag har förstått att det är olika hur och var man pluggar, beroende på vilken linje man går, men på civilingenjörsutbidningar (som maskinteknik, som är aktuellt för mig) så har jag fått intrycket av att det blir mycket skol-häng och snabba luncher hemma. När jag köpte lägenhet så var det närheten till skolan som styrde mest. Jag spanade på lägenheter i främst Valla och området runt Malmslättsvägen. Även Gottfridsberg och T1 fungerar nog. Vasastan är ju toppen om man vill bo i stan men det är lite längre till universitetet. Men alltså, Linköping är inte såå stort så det rör ju sig inte om några enorma avstånd någonstans. Men jag vet att jag är lat och har dessutom en liten vovve att ta hand om, så att hojja 5 km 4 gånger om dag kändes inte rimligt. Nu får jag hojja 1 km från min lägenhet i Gottfridsberg/Valla 4 gånger om dagen istället och det känns ju helt okej. Dessutom så har jag förstått att det festas en hel del och då går många till ställen som ligger i närheten av universitetet så man inte behöver ta sej in till stan...

Hoppas det var svar nog på dina frågor! Hör av dig igen annars.

Kommentarer
Postat av: M

Okej. Har också tänkt på det där med hur mycket man är i skolan, ska själv gå design och produktutveckling (civilingenjör)så att va i skolan mycket blir säkert aktuellt för min del med. Jag hoppas naturligtvis på en lägenhet nära, men eftersom
jag behöver en etta eller en två så finns det tyvärr inte så många alternativ som är hyffsat fräscha och som ligger nära skolan. Men jag letar vidare :)
Tack för svaret! :)
Ps: Angående ditt inlägg om vilka som är dina läsare, jag har nu blivit en av dem :P

2008-02-22 @ 17:36:28
Postat av: Regina

åh, då bor du jättenära Kristofer ;)

2008-02-22 @ 17:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback