body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Framtidsfunderingar..

- Hur skare bleeej?

Den frågan har min mamma fått uthärda många gånger under åren med mig. Maken till kontrollfreak var jag som liten och ville ha reda på allt som skulle eller skulle kunna tänkas hända.

Skulle mamma gå till tvättstugan så var det en lång och utdragen process att få mej med på vad som skulle hända. Varför skulle hon gå dit? Vad skulle hon göra där? Hur länge skulle hon vara borta? Vad skulle vi göra efteråt...

Ibland så saknar jag att hon alltid kunde svara på mina frågor om vad som skulle hända och hur det skulle bli. Nu kan hon inte det längre. Och det är ju nu som frågorna börjar bli viktiga. Jag menar, det kvittar ju hur länge man är i tvättstugan men att att välja utbildning som avgör hela ens framtid är ju en fråga med betydligt större vikt. Eller var man ska bo, vilken lägenhet som är bra? Hur fasen ska jag veta vad som är rätt? Vem hjälper mig nu?


Jag ställer frågan igen:


- Hur ska det bli?

Det är min största fråga i livet just nu.

Vore tacksam för svar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback