body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Första dagen hemma

Hemma nu. I en månad. Herregud. Vad ska jag göra av all tid?

Första delen av fredagen spenderades i sängen (jädrar vilken torsdagskväll) och sedan lyckades jag och Charlotte som somnat i gästsängen pralla oss upp för att dra till stan och handla julklappar. Dock gick det ganska segt och när vi mötte Charlottes mammi på stan som ville bjuda oss på lunch i filbytergallerian tackade vi inte nej. Så vi kom väl igång med själva shoppingen först framåt sena eftermiddagen...

Nu är jag klar med alla klappar. Har slagit in dem och lagt dem i julklappshögen och samtidigt passat på att kolla igenom de paket som redan låg i högen. Alltså inte inuti - men att klämma och känna ger mycket det också!

Sedan har jag kollat igenom mysteriet på greveholm (tidernas överlägset bästa julkalender) på VHS för att komma i ytterligare julstämning.

Jag hade tänkt bara ett pepparkakshus men mamma misstänkte att min förmåga till att lyckas var för dålig så hon rekommenderade mej istället att helt enkelt bara límma ihop lite vanliga, färdiga pepparkakor med glasyr.  Jaha i vilken form då hade du tänkt undrade jag. En lappkåta av hjärtan föreslog mamma. Men hur juligt är det?! En jäkla kåta. Så jag sket it.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback