body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Resumé lördagen

Hade en grymt rolig dag igår. Var först på shoppingrunda med MoC i centrum. Vi prvovade ryggsäckar då våra axlar är helt stela av de tunga axelväskor vi nu släpar omkring på. Ryggsäck är nog värdens töntigaste väska. Men vi fick ta förnuftet tillfånga och inse att det faktiskt är värt att vara töntig för att slippa axel-problem så vi roade oss i diverse affärer med att testa ryggor i olika färger och former. Jag valde mellan en rosa och en svart inne på naturkompaniet, men det var lite mycket "jag går i lekis"-varning på den rosa så det blev tillslut en svart. MoC köpte också varsin svart så nu är vi svarta-ryggan-gänget som kommer till skolan imorgon.

Efter shoppingturen åkte jag hem och gjorde mej iordning för finsittning. Blev ganska stressigt men jag var i alla fall nästan klar när C kom för att vi skulle göra sällskap till förkröket i Ryd. Vi drack lite vin innan vi ganska snabbt var tvugna att bege oss mot skolan där sittningen var. Det visade sej att dte var bordsplacering, blandat mellan alla klasser på M-sektionen. Det var riktigt kul att får lära känna och snacka lite med nya människor. Efter sittningen var det mellanfes i Ryd igen innan vi drog på eftersläpp på Kårallen.

Sjukt kul kväll i alla fall. C sov hos mej för att hon skulle slippa betala taxi hem och nu har hon precis dragit härifrån. Jag ska iväg till skolan och plugga lite (och analysera gårdagskvällen) med Madde, om nån timma. Det gäller att ligga i fas som vi brukar säga :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback