body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Studenten - så mycket kostar det!

Läste en artikel idag i NT om hur dyrt det är att ta studenten. De hade gjort upp en lista på vad som kostade mest och jag vet inte riktigt om jag kunde hålla med deras budget.

Såhär blev mina kostnader för studenten 2007:

Mössa med brodyr 500:-
Studentklänning 1500:-
Skor och väska 600:-
Flakåkning ca 400:-
Solarium 6 ggr 250:-
Glasfibernaglar 500:- inkl. en reparation
Balklänning inkl. handskar 3000:-
Håruppsättning 600:-
Balmiddag ca 600:-
Entréer på diverse utgångar 200:-
Alkohol 800:- (ren uppskattning, sånt räknar man inte)
Studentskiva, skylt, champagne odyl.  X:- (mammi och pappi fixade)
Tack-kort 200:-
Studentkatalog + balbilder 800:-
---------------------------------------------------

Tot: ca 10.000 spänn. Oh, jesus. Det hade jag faktiskt ingen aning om. Har aldrig räknat på det förens jag såg den där artikeln i tidningen..

Studenter, nu vet ni vad som väntar... Det går ju självklart att hitta på billigare alternativ, men om jag ska vara ärlig så är det bara naglarna och håruppsättningen som jag kan betrakta om onödiga utgifter - och då blir det ändå 9000 kronor kvar för utgifter. Så nog är det dyrt alltid. Och jävligt värt det!

image624





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback