body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Start etapp 1, proj renovering lägenhet

Började med renoveringen av längenheten i helgen. Jag och min karl stack till Linköping tidigt på morgonen för att dra igång med grunden inför tapetseringen av arbetsrummet. Jävlar vad vi slipade. Och vad dammiga vi blev. Såg ut som smurfar av det där blå dammlagret som la sej som en hinna över hela kroppen. Pappa hade gett oss varsitt munskydd men min karl ville inte ha på sej det där "sars-skyddet" men jag tog på mej mitt. Det var ett mycket smart drag av mej vilket min karl också insäg efter att ha fått svåra andningsproblem efter bara 4.5 minut...

image618image619

image621


När slipningen var klar fick jag i uppgift att spackla allt vi hade slipat och min karl åtog sej snabbt uppdraget att riva ut alla garderoberna som ska ut.

Slutsats av lördagens arbete: Nästa gång ska jag använda handskar då min hud på fingrarna nu är bortslipad efter allt nötande på slipklossen. Om jag måste lämna fingeravtryck i USA så blir det problem - jag har inget kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback