body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Kära (?!) grannar

Pår vår gata bor det jättetrevliga människor där de flesta känner varandra och hjälps åt att vakta husen och har en allmännt trevlig grann-stämning.
Men det är en familj som liksom skiljer sej från alla andra. De pratar knappt med någon och enda gången de gör det är för att tala om att de är adliga eller påpeka något, typ; Din hund skäller. (Jasså gör den? Det menar du inte) eller "Du fick inte tag på några mindre solglasögon eller?" när jag har på mej mina älsklingsbrillor som är gigatiska.

Denna familj är ganska underhållande på sitt vis ändå - de är så galna.
-De låter sin 7 åriga dotter köra moped på fel sida vägen i 50km/h.
-De börnar alltid upp för gatan i sin mörkröda bil (grannkidsen har vart nära att stryka med flera gånger).
-Barnen springer omkring på granntomterna som om de ägde ställlet.
-Familjen har åkt på semester i två veckor och lämnat garageporten öppen (ifrån garaget går det en helt vanlig innerdörr utan lås in till huset).
-Husvagnen har rullat nerför gatan då de glömt att sätta fast den.
Rena rama galenskaperna!

Nu igårkväll vet jag inte vad de sysslade med. Det luktade fan på hela gatan och en konstigt färgad rök steg från en av skorsternarna. Gissa vems! Det luktade så äckligt så jag ett tag börjat fundera på om de eldade lik eller något...

Ett tillägg är att mannen i familjen är ungdomsledare i en av finspångs frikyrkor. Jag skulle aldrig lämna ett levande väsen under hans ansvar. Men vem vet, han kanske anser att gud beskyddar dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback