body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Badrumsmöbler

Ska ju renovera badrumen i lägenheten också och idag har jag gjort världens kap. Eller snarare så var det mammi som såg att de hade utförsäljning av demo-exemplar av badrumsmöbler på Viberga. Helt sjukt snygga (och dyra) skåp och handfat fanns till halva priset bara för att de suttit uppe som visningsex i några månader. Så vi slog till på en jättefin uppsättning med handfat och underskåp, spegelskåp och två högskåp, ett i två delar och ett helt. Allt i superfina träslaget körsbär. Riktigt lyxigt, och nu väldigt prisvärt. Nu måste vi bara få hem gerejerna vilket inte är det lättaste då de redan är monterade.

image627

När det gällde köket som vi beställde från IKEA så kunde man ju använa det smarta ritprogrammet som finns på IKEA's hemsida. Det finns likadana programm för badrum på tex Svedbergs hemsida, men de är inte alls lika bra! Så efter mycket krångel så bestämde jag mej för att rita badrumsritningarna för hand istället. Gjorde ett gtt försök, även om det inte är kalas-proffsigt så förstår man nog vad jag menar. Suger på att rita i perpektiv så en vanlig genomskärning fick  duga.

image628
image629
image630

Nu är det bara handukstork (som också kommer fungera som element) och badkar kvar som jag måste bestämma. Har några favoriter men ska kika lite till. Tvättmaskin och torktumlare känns som att det blir det billigaste och mest funktionella som avgör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback