body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Stötte på eller stötte på?

En fundering:

Varför säger man att jag stötte på honom på gymmet igår.
Alltså jag stötte ju inte på honom utan jag stötte ju honom.
Men skrift blir det där uttrycket  helt galet när man inte kan betona orden.
Hur ska jag kunna veta om hon bara stötte på honom eller om hon stötte på honom när jag läser i någon blogg...
Som upplagt för missförstånd. Begripert inte.


Jag tänker förmycket. Dags för min lasagna som står i kylen och väntar!

Kommentarer
Postat av: Helen

Tack för omtanken :)
Visst har du rätt ett ord kan bli helt fel så det gäller att man fyller ut med rätt ord :)
ha de bra

Postat av: Camilliondollar Baby

Gott med lasagne!

2007-10-08 @ 22:11:13
URL: http://BlogglosaCamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback