body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Storstaden

Har haft en mycket rolig helg i storstaden. Var och tittade på när min karl gick högvakten. Knäppte ca en miljard bilder ur diverse vinklar. Kanske kan bjuda på en när jag lagt in dem i dumburken..


Tove mötte upp mej på centralen och vi tog en två-och-en-halv-timmars-fika på coffehouse. Hade så ofantligt mycket att prata om så tiden bara rann iväg. Vi skiljdes åt när det var dags för Tove att kila till McDonkan för ett par timmars kneg och jag kilade iväg till slottet för att titta närmare på min karl som knallade runt på slottsgården.

Därefter mötte My upp mej på centralen och vi åkte hem till dem. Hur kvällen slutade vill jag inte avslöja men ni kan få välja på föjande alternativ:

1. Vi svirade om till partyoutfit och åkte tillbaka in till stan och tog en vild utekväll. Tove slöt upp efter jobbet och var vildare än nånsin.

2. Vi svirade inte om till partydress men åkte ändå tillbaka in till stan och tog en hamburgare hos Tove på Donken. Satt och snackade skit tills Tove slutade och åkte då tillsammans hem.

3. Vi hyrde en film framför vilken vi somnade klockan kvart över nio, vaknade till och gick upp och la oss. Sov så djupt att vi inte ens märkte när Tove kom hem från jobbet.


Kan i alla fall berätta att jag vaknade upp mitt i min skönhetssömn av att jag hade andnöd. Det var jättetungt och andas och jag kunde inte begripa vad det var, det kändes som en sten låg på mitt bröst. När jag vaknat till ytterligare så upptäckte jag att där inte låg någon sten  - utan tvillingarnas dvärgtax som tyckte att livet var mycket trevligt när man fick sova så skönt ovanpå en djupt sovande människa...

På söndagen skulle båda tvillingarna jobba så jag blev lämnad ensam för en heldags shopping. Lyckades hitta en vinterjacka, som var målet med shoppingen. Dock var den något dyr så jag kunde inte komma mej för att handla något mer efter det. Hade köpt ett par vantar innan, så de och jackan fick bli dagens invsteringar.

Mötte upp My efter hennes jobb för att ta en fika och säga hejdå och sen gick jag förbi Donken och sa hejdå till Tove innan min karl mötte upp mej på stationen för hemfärd.

Nice helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback