body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Sjukdom

Jag har upptäckt en ny sjukdom. Jag har inte döpt den ännu men den går ut på att man blir supersjuk så fort man får höra att någon annan är sjuk.  Inte hypokondri, nej, utan man blir liksom sjuk på riktigt fast ändå inte.

Jag har fått erfara detta två gånger de senaste två dagarna. Dels igår när jag var hos  polaren i Linköping och denna säger att den har fått löss, ett dåligt skämt förstås, men fy fan vad det började klia på en gång. Klia och klia. Jag har helt seriöst ett litet sår i hårbotten idag för att jag kliade så mycket att det gick hål på huden... Jag kan ta ett kort på det när jag kommer hem om ni inte tror mej!

Sen idag fick jag veta att en kollega här på jobbet är hemma och är magsjuk. I samma sekund som jag hörde ordet magsjuk så började jag må illa...  Uää. Äta?! aldrig i livet.. Hulk.

Jag måste klura ut ett bra namn till denna sjukdom och sedan ska jag skicka in min upptäckt till en professionell läkare som kan bröja forska kring den. Då kanske han vill ha mej som försökskanin eftersom att det hittils bara är jag som är den enda smittade människan.  Det är helt okej ska jag säga då. Bara jag får patentet och bestämma namnet. 

Emmas disease
lutar det åt. Vad tror ni om det?

Jag mår illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback