body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Kurs..

"Hehe, en kurs i Excel. Hur svårt kan det vara. Jag hade ju MVG i datakunskap och dessutom valde jag ju grundkurs så jag kan nog ränka med att glida igenom hela kursen utan några större problem...Skönt att slappa lite, jag är ju ändå skapligt haj på det programmet!"

Det var inställningen jag gick in med i kurssalen i morse. Jobbet har skickat iväg mej på excelkurs för att jag ska få en chans att arbeta lite mer effektivt med de Excelfiler de bombarderar mej med. Jag tycker ändå att jag har klart mej hyfsat på mina tidigare kunskaper hittils men vågade ändå inte amäla mej till en fortsättnings kurs utan valde grundkurs och hoppades på lite repetition och två ganska slappa dagar...

Dra åt helsike.  Under de två första timmarna som ägnades åt att infoga och ta bort kolummner, göra text fet och blå och addera celler i en kolummn med hjälp av summatecken var självförtoendet fortfarande på topp. Det var först efter fikarasten den riktiga chocken kom. Vad fan är det här? Jag har aldrig sett de här knapparna förut och har defenitivt ingen aning om vad man använder dem till.

Vi blev tilldelade massa svåra matematiska uppgifter som vi skulle lösa med hjälp av våra kunskaper i excel. Jag kan säga som så att jag körde fast redan i procenträkningen. Hur var det nu? Skulle man dela delen med hela eller hela med delen? Gånger hundra? Vaddå? Procentknappen i verktygsfältet? Ska man anävnda den?...

Fy fan. Mina kunskaper i Excel suger och jag är helt slut i huvudet nu. Minst lika slut som jag var efter nationella Matte D provet som var det svåraste världen skådat. Detta var fan nästan värre...

Måste jag gå imorgon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback