body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Bonde söker fru

En bonde i vår by, en bonde i vår by. Hejhoppfallerallalala en bonde i vår by.
Hurra! Idag börjar bonde söker fru. Mitt apsoluta älsklingspogram. Äntligen!

Att jag tycker så mycket om "Bonde söker fru" kan bero på att jag själv är en bondeälskare. Åtminstone faller jag pladask för killar med bonde-bakgrund. På min lista står både bilmekaniker-bonde från Grytgöl, häst-bonde från Sonstorp och nu är jag inne på min ko-bonde i Hällestad. Bönder är helt klart min älsklingskategori...

Sen kanske mina bönder inte har varit sådär extremt bonniga som de på tv är utan snarare ganska obonniga. De har inte luktat kobajs eller gris och de har kunnat prata så man förstår vad de säger och varit mycket sociala och romantiska. Vissa av dem på  tv undrar man ju om de ens vet att det finns fler varelser tillhörande samma människosläkte som de själva. Och säger man puss i ljumsken till sin dejt som avslutning till det första telefonsamtalet får man ju  för fan sitta hemmi tv-soffan och skämmas...

Klockan 20.00 börjar i alla fall programmet på tv4. Får man nte missa..
image273

PS: Bör kanske tillägga att alla mina bönder varit manliga och att det endast är manliga bönder som jag är svag för.... Så att det inte blir något missförstånd nu när det även är med kvinnliga bönder i årets säsong av bode söker fru

Kommentarer
Postat av: Anonym

vem av alla dina bönder är favoriten då:P?

2007-10-03 @ 18:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback