body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Blåhårig!

Hej! Jag heter Emma och jag har blått hår..

Du läste rätt. Jag har BLÅTT HÅR!

Under vintertiden när mitt hår inte kan blekas av solen kan jag erkänna att jag färgar i min mörka hårbotten, för att behålla den vitblonda färgen fräsh. Bad morsan kleta i färgen igårkväll och när jag en halvtimma senare sköljt ur smeten och tittar upp i spegeln så upptäcker jag det. Att mitt hår är blått. Det är värst i det tunna tunna fina håret längst fram mot ansiktet.

Herregud. Vad gör man nu?
 
1. Börjar grina - hjälper inte ett skit.
2. Blir skitförbannad och stämmer Swatzkompf.
3. Rakar av sej allt hår.


Jag valde alternativ 1 för att sedan övergå i alternativ 2. Nu har jag tagit massa bilder ur alla möjliga vinklar som jag ska bifoga i ett hatbrev till hårfärgningsmedelföretaget. Ska kräva skadestånd minsann!



Såhär dagen efter när det är dags att gå till jobbet så känns det lite bättre. Jag tog på mej en blågrå tröja och till den matchar min nya haircolor riktigt snyggt.

Ingen har ännu vågat kommentera mitt hår ännu. Om chefen säger såt så har jag planerat att säga att det ska vara såhär och att det är mordernt. Det skulle han gå på direkt! Det blir värre med de kvinnliga kollegorna...

Kanske, kanske publicerar jag en bild ikväll...

Nu ska jag sitta här och glädjas åt att det bara var utväxten jag färgade. Det kunde ju ha varit hela håret!

Kommentarer
Postat av: sanna

en kund kom till mig en gång för hon hade fått pengar av dom från Swatzkompf för att göra om det hos frissan för att hennes hår hade blivit gult. och jag menar det är ju lätt hänt om man är jätte mörk innan, så du kan säkert med få en slant;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback