body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Roligt

Seriöst. Bloggstörd som jag är sitter jag ju såklart och läser andras bloggar också. Kikade runt i Finspångsfolkets bloggar nyss och läste Agnes blogg. Ruggigt roligt verkar de ha och gräddet på moset var när en av hennes vänner svarat se facit på fråga 12 när de gjorde matteläxan. Jisses vad jag skrattade. Klockrent!

Gillar att sitta och läsa om vad andra styr och ställer med. Det finns de som hävdar att det är att snoka, men de kan ju inte ha begripit meningen med att blogga. Det man inte vill att folk ska veta skriver man inte om. Har man startat upp en blogg är det väl för att folk ska få ta del av den, annars kan man ju lika gärna skriva det i en rosa dagbok men pyttelitet  hänglås på. Minns själv när man satt och kluddade i jättehemliga dagböcker som man själv snillade bort nyckeln till och fick bryta upp men våld (inte mycket våld att tala om när man är sju år och klen som en spagetti). Det jag däremot inte gillar är uthängningar av stackare som inte alls vill bli utlämnade till bloggvärlden. Här gäller Jesus-regeln. Det man själv skriver om andra ska vara okej om någon skriver likadant om dej.

Nog om min bloggstördhet.

Citat från lördagen
Spelar pratmakarna.
Amanda förklarar ord:
"Motsatsen till salt"
Emma svarar direkt
"Peppar"
(Det var rätt svar, men en normal människa hade  väl svarat surt?!)

Har en liknande histora från en engelskalektion.
Kille 1: This is something you canuse when go from up to down.
Kille 2: Jag fattar inte.
Kille 1: You know. You walk in it. When you're going from the kitchen to your room.
Kille 2: Jag vet. Trap!
Kille 1: Bra. Rätt!
Kille 3: Men betyder inte trap fälla?

Slutsats: Lika hjärnor förstår lika hjärnor.

Vad hände med bilogipluggandet?



Kommentarer
Postat av: Elin

Hahahaha! Den med "trap" var ju asbra! hahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback