body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Franska

Seriöst. Vad hände med min franskakunskaper. Här har jag slitit och läst frenska i fem år och jag kan knappt presentera mig. Vi ska ju åka till belgien med franskagruppen i slutet av april och tills dess skall vi ha gjort lite förarbete. Bland annat ha skickat ett mail till den skola vi ska besöka. Det var meningen att vi skulle skriva lite om oss själva. Orden går ju att slå upp men all gramatik har försvunnit bland röran i min hjärna. Faktum är att jag endast kan tala i passé compose dvs det som har hänt. Jag har ingen aning om hur man säger vad som händer eller vad som ska hända. Hoppas de begriper engleska det är väl det enda sättet att göra mig förstådd.
Jag ska skriva en uppsatts om vallonerna också. Det kommer ju att bli intressant. 
Ska åka och köpa en fransk grammatikbok på bokhandeln imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback