body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Det är vår nu

Efter att ha tvingat fram våren genom att ha tagit på sig både vårjacka och vårskor förra fredagen (och varit nära förfrysning) har våren kommit med dunder och brak. Det är riktigt varmt även om termometern luras där den hänger i strålande sol och visar 17 grader, fast det är ynka nio i verkligheten, men det duger gott.

I tisdags låg jag i tandläkarstolen i tre timmar - inget jag vill påminnas om något mer. Hemsk upplevelse. Därefter köpte jag ett par nya vårskor som belöning för att jag inte fått något utbrott på gadd-doktorn. Det fick bli randiga. Inte tandläkaren alltså utan skorna.  Det var tisdagen det.

Igår hade jag mest ont efter tisdagens pärs och började bli förkyld. Snorade under hela biologilektionen men blev nöjdare på mattelektionen då vi fick tillbaka (det omtalade) provet. Fick verkligen belöning för allt slit förra veckan.

Den traditionella vårförkylningen slog rot igår och idag kan jag knappt sitta upp (för då rinner snoret ut) och inte ligga ner (för då rinner snoret upp i huvudet). Bästa ställningen är  helt enkelt att halvsitta för så vet inte snoret var det ska ta vägen.  Okej. Den informationen var kanske överflödig. Gymnastiken imorse såg jag ingen anledning att gå på, däremot biologin i eftermiddag känns mer relevant då vi har ett av Ullas berömda prov nästa vecka. Hon kan fråga på vad som helst, varesej det står i boken eller hon har nämt det eller inget av det. Man tvingas helt enkelt gå på sin talang (om man nu har någon).

För övrigt är hundarna här. Jag satt på trappan med dem en stund förut men tvingades gå in när Della ansåg att grannen (med ny flickvän i släptåg) var inkräktare och skällde ut dem fast de bara var på deras garageuppfart för att byta däck. Stackars nya flickvän. Dels bli utskälld av en hund och dels närvara vid däckbyte (supertrist).

Nä, kanske ändå ska åka till skolan lite tidigare. Det är ju panpizza.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback