body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Studentfest 2

Kvällen började hos Ida i hennes lägenhet på nyhem. Jag var dödshungrig så när värdinnan plockade fram en skål med ölkorv så var jag inte svår. Jag gillar inte ens ölkorv! Och inte blev jag mätt heller så jag knallade bort till K som bor i huset brevid och inte hade börjat sit nattjobb ännu, och åt mackor och drack dooleys till. Som mackor med oboy! När jag ändå var där kollade vi lite på talang innan jag återvände till festen där det var fullt drag. Då sjöng vi lite allsång. Allt ifrån snapsvisor till imse vimse spindel. Riktigt bra stämning.
Det roliga med denna förfest var balndningen av folk. Helt sjukt att så olika människor kan ha så jädra kul ihop. Som Pontus sa: "Vilka fiiiiinaaa människor. Varför har inte vi umgåtts tidigare. Nu är det ju bara en vecka kvaaaar."

 




Vid kvart i elva snåret förflyttade vi oss ner till ettan och lyckades tima in så att nästan alla studenter kom samtidigt. Det var riktigt bra stämning och 98,5% av folket var treor. Bra drag på dansgolvet och inte så jäkla trångt. Jag och Jeppe uppfann sittdansen (för dem med ömma fötter) som innebär att man sitter på scenkanten och viftar med armarna och sprattlar med benen. Bra intiativ - mina fötter är stora som.. tjaa.. stora fötter.. idag. Kommentar på ettan: "Alla har jättekul utom min lilltå" (har en härligt stor blåsa).

Sammanfattning: Det är jävligt roligt att ta studenten men man mössjäkeln är lika luftgenomsläpplig som en ica-kasse. Jäkligt varmt i hatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback