body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Karlsson på taket

Igårkväll hade jag högläsning ur Karlsson på taket för K .
Ungefär såhär stod det:

En lång diskussion pågår mellan Karlsson och Lillebror om vem som har tjatigast mormor.

- Min mormor är världens tjatigaste, sa Karlsson. Hon tjatar om att jag ska byta strumpor hela tiden.  Och om jag går ien liten liten vattenpöl så kommer och rännande direkt och skriker Byt strumpor Karlsson lille, byt strumpor. Men så klättrar jag opp i ett träd. Men si då  kommer tanten efter och fortsätter skrika Byt strumpor Karlsson lille, byt strumpor.

-
Men vad gör du då? Undrade Lillebror

- Ja jag är ju så illa tvungen att byta strumper

- Men hade du extra strumpor med dej upp i trädet?

- Näe..

- Men då hade du väl inga att byta med?

- Vad är det här då? Sa Karlsson och drog upp byxbenen så att två korviga strumpor skymtades på de små feta benen. Jag sätter ju högerstrumpan på vänsterfoten och vänsterstrumpan på högerfoten, dummer!

- Men, sa lillebror. Det blir du ju inte trorrare om fötterna av. Då har din mormor ju tjatat i onödan!

- Ja, har jag inte sagt att min mormor är världens tjatigaste va?! sa Karlsson nöjt.


image166Slutsats: Jag grät av skratt när jag försökte pressa fram orden för att K skulle förstå vad jag skrattade åt. Sjukt rolig människa den där Karlsson..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback