body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Hemförsäkringar

Vad kan en hemförsäkring kosta? Ett bolag ska enligt Larssa, ha 137 kr i månaden och en annan 1167 kr . Menar de att de ska 1167 kr i månaden då eller är det per år. Annars är det en sjuhelsikes prisskillnad mellan försäkringsbolagen. Och om det är i månader måste man kunna dela med 12. Och vem kan dela 1167 med 12 i huvudet?! Kan inte alla bara ange kostnaden per samma period så är det mycket lättare att jämföra..

Hur blev jag involverad i de här vuxenfrågorna? Det är ju Larssa som ska flytta henmifrån - inte jag.

Nu frågar Larssa  vad jag tycker att hon ska välja för tidning som man skulle få gratis om man tecknade en försäkring och var studerande. Jag röstade för Ny forskning. Den titeln lät roligast, och då förstår man ju själv vad det var för tidningar att välja på.

Kommentarer
Postat av: sara

Det brukar vara väldigt stor skillnad på bolagen, faktiskt. Jag märke det när jag flyttade hemifrån.

Fin blogg förresten :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback