body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Glaskross

Jag krossade ett glas imorse. Ett av mina röda älsklingsglas. Jag hatar glaskross! Dels för att det är svårt att få bort och dels för att det gör så satans ont när man går på en av de bitar som man inte fått bort när man sopat och dammsugit.

Nu är det snart dags för lunch. Hoppas vi äter på grillen för där har de pappmuggar. Ska vi äta någon annastans ska jag fråga efter okrossbara barnglas. Jag är mset sugen på kinamat. Undrar om de har  oklossbala balnglas på kinaresturangen? Kanske har de bara fliterlade läkol.

Det är för lustigt kinesspråk. Inga rrr.
På en kinaresturang på Gran Canaria:

- Do you want wajlajs?

-Sorry?

- Wajlajs?

- I'm sorry, I don't understand what you mean.

(servitrisen vinkar till sej an annan servitris som uppenbarligen är upptränad till att säga rrrrr)

- She wonder if you want withe rrrrrrrice?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback