body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Uppdat.

Då jag varit i stugan (värmland) så har jag inte haft någon vidare internetuppkoppling att tala om utan har fått avstå blogguppdatering helt och hållet - trodde jag! Men för tusan man får ju vara lite fyndig.



2007-jun-30
14.35

Gzzzaaa. Har just varit med om en näradöden upplevelse. Skulle dra ur sladden till den en miljard år gamla sänglampan i mitt rum i stugan. Gisses. Inte visste jag att mina pluttemarsvin hade varit där och bestämt sej för att det var gott med sladd för jag fick en sjuhelvetes stöt. Om någon sett kan jag lova att de skulle sett mitt skelett(sådär som det blir på tv). Gash. Dock kan jag  fortfarande röra armen och fingrarna är inte svarta och skrumpna.
Pappa tyckte genast att det var väldigt kul eftersom det var mina älsklingspluttismarsvins fel. Men jag vägrar klandra dem. Det var ju inte med flit!



2007-jun-30
17.45

Har monterat ihop den nya dubbelsängen som vi köpt till mitt rum i stugan. Jädrigt skön måste jag säga. Hela rummet är visserligen fullt nu. Who cares?!



2007-jul-01
10.15

K klagar över ont i ryggen av den nya sängen. Själv har jag sovit som en gudinna. Kan skillnaden i smak bero på att han har fått sova på 1 decimeter medans jag har haft de övriga 170 till mitt förfögande?!



2007-jul-01
19.08

189 kronor! 189 kronor? För en enda liten barnfilm. Vi var på ica Maxi nyss och skulle  inhandla Karlsson på taket på dvd. Det är min och K's gemensamma idol efter Hugh Grant.  Men 189 kronor. När de sålde Hughan för ynka 59 :- (inte honom som person alltså, utan Nothing Hill)
Men har man Karlsson sug så har man. Vi slog till och köpte den ändå.
Nu ska vi ha Karlsson kväll.


2007-jul-01
19.09

Samtidigt som vi köpte Karlsson filmen skulle vi (jag och K) handla mat vilket innebar att vi fick pengar av mor till att köpa alla nödvädigheter. Vi köpte klädnypor, ett kilo godis och en badtermometer. K insiterade även på fyra påsar grillkol för 99:- och jag tyckte att vi borde ha en vattekokare. I kön till kassan impulshandlade jag även en hundmatskål och två grisöron (vi har ingen hund). Allting, mycket nödvändigt i en sommartuga i värmland.



2007-jul-02
14.55

Var på Mio-möbler i Kristinehamn nyss. Världen sämsta försäljare försökte sälja lampor till oss. Helt otroligt seg och tråkig var han, så jag tog lampan vi tänkte köpa och drämde den i huvudet på han och hoppades att skulle bli lite mer alert. Det blev han inte så vi köpte ingen lampa.

Ps: Jag slog honom inte - det kanske var att krydda lite. Men jag tänkte!



2007-jul-03
17.00

Harry Potter is my best friend!



2007-jul-03
19.58

Har gått fem kilometer i ett försök till att känna mej nyttig. Hann under promenaden äta en deciliter smultron, ha kisspaus två gånger och ankaga K för att ha fisit (fast jag visste att det var kobajs som luktade). Urkul promenad. Vetefan vad som hände med powerwalkandet.
Allsång väntar.



2007-jul-04
15.22

Män?! Nu har min pappa och K byggt ihop min pappas nya leksak, en radiostyrd segelbåt, i sex timmar. Det verkar vara jäkligt krångligt. Massa små pluttedelar som ska sättas ihop till en hel båt. Och så fattas det vissa delar så då måste de åka och köpa dem. K kom stolt och visade upp en påse med småsmå skrivar och småsmå muttrar i som tydligen skulle vara jättebra. Till vaddå? Tappa bort eller råka svälja?!

Som sagt, Harry Potter is my best friend!



2007-jul-04
18.05

Dags att åka hem. Ska träffa tjejerna en stund ikväll sen.



2007-jul-04
20.30

K is my hero! I bilden på vägen hem räddade han mej, mamma, sej själv, vår audi och ett rådjur från en säker död.
Dumma rådjur. Fattar de inte att de inte kan kuta omkring på vägarna hur som helst?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback