body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Harry P på G

Internet hemma är fortfarande puckat.  Blir snart tokig.

Har ingen vidare inspiration till bloggande just nu. För mycket i huvudet som jag måste bearbeta under en obestämd tid.

Då alla mina nära och kära har övergivit mej för öland, sommarstugor, jobb, flyttar, göteborg osv så ägnar jag numera mina ensamma kvällar i stillhet med näsan försjunken i den nya Harry Potter. Under tre kvällar har jag kommit två kapitel eftersom boken är på engelska.

Jag har funderat ett bra tag på vad wand betyder.

"Han pekade på honom med sin wand."
"Han viftade med sin wand och uttalade förbannelsen."
 "Wanden slogs ur händerna på honom och landade på golvet"

 Känns som att det är ett viktigt ord i trollkarlsvärlden. Jag tror det kan betyda kvast. Eller trollstav.

image176
(Är han inte lite het ändå, Harry P?! Nu när han börjar växa till sej lite. Rik också. Och kan trolla(?!) Och gillar hästar uppenbarligen..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback